Fakulta elektrotechnická

České vysoké učení technické v Praze

ČVUT v Praze

Studenti 1. sem. ocenění mimořádným stipendiem za studijní průměr 1,00

za akademický rok 2015/2016:

Petr Bergmann
Studoval jsem v Praze Gymnázium Na Vítězné pláni, kde jsem získal dobré základy jak z programování tak z matematiky. Teď jsem v programu Otevřená informatika a za nejtěžší předmět bych označil Lineární algebru, které jsem ve zkouškovém období věnoval většinu času. Nicméně tento předmět byl zajímavý a přínosný. Na FELu jsem zatím spokojený a případná zlepšení nedokážu po jednom semestru posoudit. Nastupujícím studentům bych doporučil průběžně se učit během celého semestru.

 

Šimon Mandlík
Absolvoval jsem kladenské Gymnázium na Náměstí Edvarda Beneše. Nejsložitější byl pro mne v prvním semestru asi předmět Lineární algebra, ale i ten lze, s dobrým základem ze střední školy, úspěšně zvládnout. I ostatní předměty jsou obsáhlé (a neméně zajímavé), ale nároky u zkoušky nejsou až tak vysoké. Na FELu bych zlepšil organizaci zkouškového období – nevadí mi jeho zkrácení, to mají zahraniční univerzity také, ale nelibí se mi vleklé čekání, které se týká zejména ústních zkoušek. Chápu, že někdy se to organizačně nedá zvládnout jinak, ale určitě by šlo zařídit, aby si student zorganizoval zkouškový den tak, aby nemusel několik hodin čekat, než přijde na řadu. To by jistě přispělo k lepšímu soustředění a posléze i k lepšímu výkonu.
Těm, kteří by chtěli jít na FEL studovat, bych doporučil, aby sem šli s opravdovým zájmem. Nelituji toho, že jsem si vybral FEL, i když studium zabere mnoho času. Pokud to člověka baví, tak mu to dlouhé nepřijde. Dobré známky a stipendia jsou pak příjemným bonusem.

 

Michal Němec
Úspěšně jsem odmaturoval na Střední průmyslové škole strojní a elektrotechnické v Českých Budějovicích se zaměřením na slaboproudou elektrotechniku. Právě teď jsem zapsán v program Kybernetika a robotika. V prvním semestru pro mě bylo nejtěžší si zvyknout na nový systém výuky, který se od střední školy v mnoha věcech liší. Kolegům a kolegyním bych v jejich prvním semestru doporučil nepodceňovat volný začátek semestru a nenechávat nic na poslední chvíli.

 

Martin Pešek
Studuji Kybernetiku a robotiku. Chodil jsem na Gymnázium Trutnov, kde mě nejvíce ovlivnili mí učitelé na fyziku a matematiku, kteří mi dali velký náskok a potvrdili, že dobrou školu tvoří především dobří učitelé. To je, dle mého dojmu, i případ FELu, protože vyučující považuji za excelentní znalce látky a téměř vždy i za skvělé pedagogy. Je zcela úžasné, že nám nejen firmy, ale i učitelé nabízejí odbornou praxi v oborech, které nás zajímají. Jediné, co mi na ČVUT vadí, je byrokracie, která však asi bude problémem každé vysoké školy. Nejtěžší pro mě byla Lineární algebra, bylo u ní nutné se opravdu plně soustředit a dát jí nějaký extra čas při domácím studiu. Osobně věřím, že samá A může dostat každý, kdo je ochoten látce věnovat dostatek času především v průběhu semestru a kdo rád namísto pouhého šprtání logicky přemýšlí.

 

Jakub Sláma
V Praze jsem studoval na víceletém Gymnáziu Opatov a na FELu nyní studuji Program Kybernetika a robotika. Ten je podle mne skvělý, nabízí spoustu zajímavých předmětů a velmi kvalitní a ochotné pedagogy. Studium na FELu je celkově super, zatím největší problémy, které jsem v prvním semestru potkal, se týkaly byrokracie ohledně studia a relativně častých rozporů v organizačních informacích.
Nejobtížnější na prvním semestru pro mě bylo zvládnout se začít učit, neboť jsem na to nebyl zvyklý. A klíč k úspěšnému zkouškovému? Nepodcenit přípravu během semestru!

 

Jan Tóth
Studoval jsem na Gymnáziu Teplice. Nyní studuji Otevřenou informatiku a v prvním semestru pro mě bylo nejobtížnější přizpůsobit se stylu výuky na vysoké škole. U FELu obecně nemám nápady na zlepšování, mám výhrady k některým předmětům, ale to je spíše věcí ankety hodnocení výuky. Ostatním bych vzkázal: „Mít samá áčka není nutné, nutné je se nevzdávat.“

 

David Valouch
Absolvoval jsem soukromé Gymnázium ALTIS. Po nástupu na vysokou školu pro mne bylo nejobtížnější adaptovat se na vysokoškolský režim, naučit se, že nikdo nekontroluje, jestli si plním všechny povinnosti. Ačkoli když jsem potřeboval poradit, vyučující byli vždy ochotní.
Nastupujícím studentům by poradil, aby si nechávali, pokud možno, na všechno časovou rezervu; je pak jednodušší sehnat pomoc, u spolužáka nebo vyučujícího.

 

Martin Zázvorka
Studuji program Kybernetika a robotika, na který sem přišel z Akademického gymnázia hlavního města Prahy (Štěpánská). Rozhodně bych všem budoucím studentům doporučil snažit se věci chápat, dávat pozor na cvičeních a kdo to na rozdíl ode mě zvládne, ten by si měl psát poznámky.
Co se týče mého názoru na zlepšení FELu, po jednom semestru to nejsem zcela schopen zhodnotit, avšak povinné humanitní předměty mi přijdou jako nesmysl. Na druhou stranu tato povinná záležitost lze splnit velmi snadno.

 

za akademický rok 2014/2015:

David Košut
Vystudoval soukromé pražské Gymnázium ARCUS. Pro Davida bylo nejtěžší zvyknout si během prvního semestru na přechod ze středoškolského na vysokoškolský způsob výuky.
Studentům by doporučil, aby se co nejvíce připravovali na cvičení v prvních týdnech semestru.

 

Jozef Lukáč
Je absolventem Gymnázia Leonarda Stöckela v Bardejove. Za nejobtížnější, ale zároveň velmi inspirativní předmět zvolil Matematiku – kalkulus 1. Pro své kolegyně a kolegy má Jozef jednoduchou radu: „Učte se pro sebe, ne pro zkoušku“.

 

David Milec
Absolvent osmiletého pražského Gymnázia Budějovická. Nejobtížnější se Davidovi zdál předmět „Řešení problémů a hry“, v rámci kterého trávil týden zkouškového období programováním bonusového úkolu. Na fakultě se mu nelíbí, že musí studenti technicky zaměřených programů dosáhnout 12 kreditů z povinných předmětů humanitních věd. Podle Davida „ je informatikovi filozofie a etika úplně k ničemu“. Kolegyním a kolegům, kteří si chtějí zlepšit studijní průměr, doporučuje chodit na všechny přednášky povinných předmětů a nenechávat úkoly na poslední chvíli.

 

Tomáš Novák
Vystudoval Arcibiskupské gymnázium v Praze, kde díky vynikajícímu učiteli matematiky získal velmi dobré znalosti matematické analýzy a lineární algebry. Pro Tomáše bylo nejobtížnější zvyknout si na přístup fakultních pedagogů ke studentům. Někdy má z pedagogů totiž pocit, že je výuka spíše otravuje, než těší. Také by uvítal, kdyby i na Elektrotechnické fakultě byly zavedeny studijní kruhy, které by, oproti stávajícímu systému, zajistily setkávání stejných studentů více než jeden semestr. Doporučení ostatním studentům? „Vykašlete se na samá áčka, je spousta důležitějších věcí, do kterých se dá investovat čas a energie“.

 

Jan Studený
Vystudoval osmileté Gymnázium Jakuba Škody v Přerově. Po jeho absolutoriu se přihlásil do programu Otevřená informatika. Z předmětů považuje za nejobtížnější Lineární algebru a PA1 a je pro něj těžké zvyknout si na krátkou dobu trvání jednotlivých semestrů. V rámci svého studijního programu by uvítal možnost spolupráce na týmových projektech. A pokud jde o doporučení kolegyním a kolegům, říká: „Měli by popřemýšlet o tom, co chtějí, aby jim studium na vysoké škole přineslo“.

 
Za obsah odpovídá: prof. Ing. Oldřich Starý, CSc.