Subject description - B3B35LAR

Summary of Study | Summary of Branches | All Subject Groups | All Subjects | List of Roles | Explanatory Notes               Instructions
B3B35LAR Laboratory of applied electronics and control Extent of teaching:0P+4L
Guarantors:Burget P. Roles:PV Language of
teaching:
CS
Teachers:  Completion:KZ
Responsible Department:13135 Credits:4 Semester:L

Anotation:

Náplní je postavit a naprogramovat výzkumné autonomní vozíko, které splní co nejvíce úkolů. Předlohou pro tento cíl jsou skutečné vědecké automaty jako například mise Rosseta ke kometě 67P/Churyumov-Gerasimenko, Curriosity a Oportunity na Marsu, Lunochody na Měsíci, Projekty Veněra pro výzkum Venuše, Magelan (projekt s čistě českou realizací), Cassini pro výzkum Saturnu, Galileo pro výzkum Jupiteru a další mise. Cílem bylo vždy něco vyzkoumat, někam dojet, komunikovat se Zemí, odebrat vzorek, provést nějaký experiment, mnohdy i za cenu obětování sondy. Je jasné, že za semestr projekt takového rozměru nepostavíte, ale pojďme se k tomu alespoň vzdáleně přiblížit. Úkoly jsou vybrány tak, aby byly zajímavé bez ohledu na to, zda nyní známe způsob realizace. Vymyslet úkol a rovnou pro vás, studenty, ověřit jeho realizaci, by byl postup akceptovatelný na střední škole. V tomto předmětu očekáváme, že v týmu vymyslíte, jak který úkol lze vůbec provést, a potom přizpůsobíte vozítko tak, aby ten úkol provedlo. Úkoly nejsou sice přímo vesmírné, ale snad to neubere na jejich atraktivitě.

Content:

Předmět B3B35LAR – Laboratoře aplikované elektroniky a řízení, též nazývaný Siemens Embedded Academy, je určený pro náročnější studenty, kteří si chtějí rozšířit své obzory řešením praktických úkolů. Po zkušenostech z minulých ročníků jsme předmět lépe přizpůsobili časovým potřebám studentů. Na každé hodině budou přítomní dva zaměstnanci společnosti Siemens (zaměření na firmware a hardware), kteří budou studentům pomáhat vyřešit připravené úkoly. Studenti tak získají ucelené praktické znalosti z oblasti vývoje elektroniky, které pak mohou během studia i v budoucím zaměstnání ocenit. Na začátku semestru se studenti rozdělí do dvou až tříčlenných týmů. Týmy dostanou k dispozici základní sadu elektroniky a stavebnice LEGO Mindstorms, z nichž postaví autonomní vozítka. Studenti budou podporováni také ve výrobě vlastních specializovaných senzorů, aby si osvojili co nejvíce užitečných dovedností z oblasti hardwaru. Po většinu semestru budou řešit úkoly, díky nimž jejich vozítko může zvítězit. Poslední týdny budou určeny pro individuální řešení úkolů. V zápočtovém týdnu proběhne závěrečná soutěž, ve které se utkají autonomní vozítka vyrobená během semestru. Očekáváme aktivní zapojení studentů ve vyhrazeném čase. Mimo vyučovací hodiny pak mohou řešit připravené úkoly na další týden tak, aby se obešli bez naší pomoci. Pokud se na to ale studenti budou cítit, mohou úkol řešit až ve vyhrazeném čase bez, anebo s naší pomocí. Studenty budeme podporovat v samostatné práci tak, že bodově zvýhodníme samostatné řešení úkolů. Každý úkol společně vyřešíme, aby všichni studenti měli jeho řešení a nijak je to nelimitovalo v dalším postupu. Řešení závěrečných úkolů však bude individuální. Zaměstnanci Siemens budou stále k dispozici pro případné konzultace.

Course outlines:

Exercises outline:

1. Představení předmětu a závěrečných úloh
2. GPIO, přerušení (TCRT5000 senzor čáry – detekce čáry s blikáním v přerušení).
3. TIMER – blikání + PWM (řízení motoru k jízdě rovně různými rychlostmi (studentům zapůjčíme ukázkové auto na test), ovládání servomotoru).
4. TIMER – OC a IC (TIM+IC na použití senzoru ultrazvuku (měření vzdálenosti)).
5. UART – blikání LED (odesílat data vzdálenosti přes BT (změna SSID BT)).
6. ADC, DAC (odesílat analogová data ze senzoru čáry po UARTu, to samé z mikrofonního senzoru).
7. SPI (přijímat data z akcelerometru v jedné ose).
8. I2C, určení povinných úloh (přijímat data ze senzoru barvy pro červenou barvu).
9. Práce na závěrečných úlohách, možnost konzultací nebo využití HW labu v budově Siemensu ve všechny pracovní dny.
10. Práce na závěrečných úlohách, možnost konzultací nebo využití HW labu v budově Siemensu ve všechny pracovní dny.
11. Práce na závěrečných úlohách, možnost konzultací nebo využití HW labu v budově Siemensu ve všechny pracovní dny.
12. Práce na závěrečných úlohách, možnost konzultací nebo využití HW labu v budově Siemensu ve všechny pracovní dny.
13. Prezentace: na čem kdo pracuje, co je na tom obtížného a jak to řeší.
14. Závěrečná soutěž

Literature:

Všechen potřebný hardware a další materiály a pomůcky dostanou studenti zdarma.

Requirements:

Webpage:

https://moodle.fel.cvut.cz/course/view.php?id=3868

Subject is included into these academic programs:

Program Branch Role Recommended semester
BPKYR_2016 Common courses PV 4


Page updated 10.12.2019 17:52:00, semester: Z,L/2020-1, L/2018-9, Z,L/2019-20, Send comments about the content to the Administrators of the Academic Programs Proposal and Realization: I. Halaška (K336), J. Novák (K336)