Popis předmětu - AE4M33PAH

Přehled studia | Přehled oborů | Všechny skupiny předmětů | Všechny předměty | Seznam rolí | Vysvětlivky               Návod
AE4M33PAH Planning and game playing
Role:  Rozsah výuky:2P+2C
Katedra:13136 Jazyk výuky:EN
Garanti:  Zakončení:Z,ZK
Přednášející:  Kreditů:6
Cvičící:  Semestr:L

Anotace:

This course provides an introduction to classical AI planning (linear, nonliner planning, graph-plan planning, heuristic planning, SAT-based planning) and game-tree representation and methods of adversarial search (such as minimax and alpha/beta pruning).

Osnovy přednášek:

1. planning problem representation and planning problem komplexity
2. linear planning, TOPLAN algorithm,
3. nonlineární planning, causal links thread resolution
4. Graf-oriented planning
5. planning by means of SAT
6. Introduction to game playing
7. Minimax, alfa-beta prunning
8. Advenced methods of adversarial planning
9. Hierarchical HTN planning
10. Heuristic planning
11. Contingency planning, temporal planning
12. Planning a probability
13. Planning in game playing

Osnovy cvičení:

1. Planning problems
2. Semestral project specification: design and development of a general planner
3.-5.  Laboratories
6. Game playing algorithms
7. Semestral project specification: design and development of a game playing algorithm
8.-12.  Laboratories
13. Competition

Literatura:

Nau, D., Ghallab, M., and Traverso, P. 2004 Automated Planning: Theory and Practice. Morgan Kaufmann Publishers Inc. Russell, S. J. and Norvig, P. 2003 Artificial Intelligence: a Modern Approach. 2. Pearson Education.

Požadavky:

Poznámka:

Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14p+6c

Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:

Plán Obor Role Dop. semestr


Stránka vytvořena 18.4.2024 17:50:33, semestry: Z/2024-5, Z,L/2023-4, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336)