Aktualizace dlouhodobého záměru FEL pro roky 2003 a 2004
1. Pedagogika
- Zahájit výuku v prvních ročnících bakalářského a doktorského studijního programu strukturovaného studia od akademického roku 2003/2004 a v dalších letech pokračovat tak, že strukturované programy budou postupně vytlačovat stávající programy. Ve strukturovaném magisterském studijním programu, s ohledem na rozdíly ve struktuře bakalářských programů stávajícího a strukturovaného studia, bude od akademického roku 2003/2004 zahájena výuka pouze pro studenty z jiných fakult, pokud jich bude na daném oboru dostatečný počet. Pokud jich bude méně, budou zařazeni do stávajícího navazujícího magisterského programu.
- Ve výuce klást důraz na projektovou výuku.
- Rozvíjet oblast celoživotního vzdělávání, pro kterou byly širokou nabídku kurzů vytvořeny dobré výchozí podmínky. K tomu využívat jak zájmu výrobní i nevýrobní sféry, tak rozvojových a transformačních programů MŠMT.
- Zjišťovat názory studentů na kvalitu výuky pravidelnými anketami studentů a 1x za semestr uspořádat pro studenty a pracovníky fakulty .Hovory s děkanem..
- Hodnotit úspěšnost studentů v jednotlivých předmětech, formách studia a programech a tam, kde je úspěšnost nízká, hledat průběžně cesty, jak ji zvýšit při zachování kvality výuky.
- Usilovat o nárůst objemu výukových materiálů v elektronické formě a jejich presentaci na webovských stránkách fakulty.
- Připravit akreditační materiály magisterského studijního programu pětiletého.
- Provést průzkum možností otevření nových studijních programů atraktivních pro jinou než stávající cílovou skupinu studentů.
2. Vědecká a výzkumná činnost
- Vypracovat návrhy nových Výzkumných záměrů vycházejících jak ze záměrů řešených v uplynulém období, tak případně i nových.
- Podporovat aktivity pracovníků kateder a kolektivů při jejich zapojování do národních i mezinárodních (zde zaměřit pozornost zejména na 6. RP) výzkumných programů a při získávání příslušných grantových projektů.
- Pro finanční ohodnocení vědecké a výzkumné činnosti postupně zavádět nová kritéria, výrazně lépe oceňující kvalitní publikace a významnější grantové projekty.
- Orientovat se i na výzkumnou činnost směřovanou do praktických aplikací, např. formou řešení úkolů výzkumného charakteru pro podniky.
3. Vnější vztahy
- Udržovat a rozvíjet spolupráci kateder s katedrami a institucemi podobného odborného zaměření na národní i mezinárodní úrovni.
- Dbát na mobilitu našich studentů v rámci programů Socrates/Erasmus a dalších programů a vytvářet vhodné podmínky pro přijímání zahraničních studentů na krátkodobé i dlouhodobé studijní pobyty.
- Podporovat výjezdy pracovníků kateder, zejména mladších učitelů, na dlouhodobé zahraniční stáže a pracovní pobyty.
- V roce 2003 uspořádat setkání vedení elektrotechnických fakult a fakult s podobným zaměřením.
- Podporovat organizování národních i mezinárodních kongresů, konferencí, workshopů, seminářů a dalších odborných akcí katedrami fakulty.
- Zabezpečit kvalitní a aktuální informace o vybraných aktivitách fakulty na webovských stránkách fakulty i tvorbou vhodných informačních materiálů.
- Udržovat tradici .Dnů otevřených dveří. a dbát na vysokou informační a propagační kvalitu těchto akcí, pořádat informační akce na vybraných středních školách.
- Průběžně zkvalitňovat práci Poradenského a konzultačního střediska pro studenty.
4. Informační technologie
- Průběžně vylepšovat činnost informačního systému fakulty v jeho jednotlivých segmentech.
- Segment KOS upravit pro zahájení strukturovaného studia.
- Postupně přejít na uživatelsky příjemnější rozhraní jednotlivých segmentů informačního systému, které je vytvářené v rámci ČVUT.
- Průběžně vylepšovat spolehlivost a rychlost počítačové sítě.
5. Konstrukce rozpočtu
- Doplnit a upravit metodiku pro rozdělování finančních prostředků na hlavní činnost s ohledem na zahájení nového typu studijních programů s podporou projektové výuky.
- Při rozdělování finančních prostředků za vědeckovýzkumné aktivity postupně, během 3 let, přejít na rozdělování podle nových pravidel podporujících kvalitní publikace.
- U vybraných předmětů, které rozhodujícím způsobem ovlivňují celkovou průchodnost studentů na fakultě, vytvořit nástroje, které zvýší zainteresovanost vyučujících na kvalitě vzdělání.
6. Personální politika
- Do všech činností na fakultě je třeba zapojovat mladé pracovníky a vytvářet jim takové podmínky, aby na fakultě setrvali. Jednou z hlavních cest, jak získat a udržet si mladé pracovníky, je zapojovat je do výzkumných projektů, kde získají nejen odborné znalosti, ale i další mzdové prostředky.
- Dbát na zvyšování kvalifikace pracovníků, podporovat jejich zahraniční stáže.
- Udržet vysokou úroveň habilitačních a jmenovacích řízení.
- Usilovat o to, aby naši pracovníci jezdili vyučovat na zahraniční univerzity a vytvářet takové podmínky, aby se na výuce na fakultě podíleli také zahraniční odborníci.
7. Investiční rozvoj
- Pokračovat v průběžné rekonstrukci fasády fakulty (okna) a zateplování (vyzdívání parapetů) a rekonstrukci velkých poslucháren fakulty.
- Zrekonstruovat vstupní halu fakulty.
- Vybudovat v halových laboratořích počítačovou učebnu pro katedru počítačů.
- Převzít do užívání od Fakulty strojní ČVUT budovu G na Karlově náměstí a tím vylepšit prostorovou situaci kateder, které jsou zde dislokovány.
- Provést rekonstrukci posilovny na Karlově náměstí v návaznosti na akce související se zamýšlenou revitalizací areálu ČVUT na Karlově náměstí.
- Podílet se na aktivitách, jejichž cílem by mělo být vybudování Technologického centra v prostoru halových laboratoří Fakulty elektrotechnické a Fakulty strojní ČVUT.
- Pokračovat v průběžné výstavbě bezpečnostního systému fakulty.
8. Priority
- Zahájit výuku ve strukturovaných studijních programech od akademického roku 2003/2004.
- Podporovat aktivity pracovníků kateder při jejich zapojování do mezinárodních výzkumných projektů, zejména v rámci 6. RP.
- Podporovat mobilitu studentů a pracovníků fakulty.
- Zapojovat mladé pracovníky do práce na fakultě a udržet je zde.
- Získat a začít užívat budovu G na Karlově náměstí.
prof. Ing. Vladimír Kučera, DrSc.
děkan FEL